Beelddenkers hebben vele talenten!  

Beelddenkers denken driedimensionaal.

Beelddenkers associëren razendsnel.

Beelddenkers zien snel oplossingen.

Beelddenkers staan intens in het leven.

Beelddenkers zijn sensitief.

Beelddenkers zijn intuïtief.

Beelddenkers hebben veel fantasie.

Beelddenkers zijn creatief.

Beelddenkers hebben een goed muzikaal gehoor.

Beelddenkers zijn origineel.

………….

Beelddenkers in een talig onderwijssysteem:

Tijdens de schoolperiode wordt het beelddenken in de mens de kop ingedrukt. Het snelle, creatieve en ongeordende staat lijnrecht tegenover het strakke, talige onderwijssysteem. Kinderen leren vanzelf af om ‘creatief en snel’ te denken en hebben snel door dat het letterlijk kopiëren van leerstof betere resultaten geeft. Het beelddenken verdwijnt (gewild of ongewild) op de achtergrond. De taaldenker komt tot resultaten, de beelddenker verzandt in problemen!

In het bedrijfsleven en het Hoger Beroeps Onderwijs wordt echter het creatieve, snelle en vooral inventieve van beelddenken op prijs gesteld. Voor het personeel en studenten worden zelfs cursussen georganiseerd om het beelddenken weer ‘terug te roepen’. Voor de echte beelddenkers een feest der herkenning en opluchting! De rollen zijn opeens omgedraaid: de beelddenker komt tot resultaten, de taaldenker raakt het overzicht kwijt.

Spelletjes waar beelddenkers goed in zijn:

         
 
 
 
 
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera