Hallo, mijn naam is Mirrin Leemans-Dekkers

Wat leuk dat je mijn website bezoekt en wilt lezen wat mijn missie is!
Op de vraag: Wat wil je later worden? Wist ik lange tijd geen antwoord te geven. Het maken van een juiste studiekeuze bleek nog best lastig te zijn. Zo stopte ik op mijn 20e met mijn studie communicatie en besloot te gaan werken in de winkel waar ik destijds een bijbaantje had. Hoog tijd om na te denken over wat ik écht wilde! Ineens wist ik het! Ik wilde juf worden! Werken met kinderen en ouders. Mijn verwachting was dat ik daar veel voldoening uit zou halen!
In 2002 studeerde ik af aan Fontys PABO te ’s-Hertogenbosch. Daarna koos ik er bewust voor om werkervaring op te gaan doen in het speciaal basisonderwijs.
Een keuze waar ik nu nog dankbaar voor ben! Kinderen en met name ‘bijzondere’ kinderen dwingen je om als volwassene goed naar ze te kijken en te luisteren.
Ik leerde al snel dat als je kinderen de weg én het tempo van hun ontwikkeling zelf  laat bepalen je als leerkracht/begeleider alleen maar hoeft te volgen en waar het nodig is op een positieve manier hoeft bij te sturen. Dan ontwikkelt een kind vanzelf!

De kinderen uit mijn klas inspireerde me enorm. Met hun ‘beperkingen’ wisten ze me toch zo vaak te verrassen met vaardigheden die ze zichzelf ineens eigen hadden gemaakt!
‘Wat was dan mijn taak als leerkracht/begeleider? Wat moet een kind leren om zichzelf te ontwikkelen tot een autonoom persoon?’ Ik wilde er meer van weten. Daarom volgde ik naast mijn werk als leerkracht de opleiding HBO Pedagogiek bij Fontys te Tilburg. In 2006 studeerde ik af met als specialisatie opleider/(kinder)coach. Want ooit had ik de wens individueel kinderen te coachen in mijn eigen praktijk.

Tot op de dag van vandaag ervaar ik in mijn werk als  coach van basisschool-leerkrachten en hun leerlingen dat klassen in het basisonderwijs groeien, de werkdruk van leerkrachten én de prestatiedruk bij kinderen stijgen. Hierdoor lijkt het alsof de problematieken rondom kinderen toenemen en/of complexer worden. Maar is dat zo? Zijn onze kinderen van nu zo anders? Persoonlijk denk ik van niet, maar is het naar mijn idee de omgeving van kinderen die zich in een razend snel tempo ontwikkeld!

Iets in mij ‘riep’ al enige tijd: ‘daar moet je wat mee doen!’ En kwam ik er dus achter dat daar een taak voor mij lag.

Begin 2012 werd mijn droom gerealiseerd! Ik startte mijn eigen praktijk. Een feit waar ik nog altijd erg gelukkig om ben!
Inmiddels is praktijk KiddyUp uitgegroeid tot een drukbezochte praktijk en ben ik dankbaar voor de waardering die ik vaak mag ontvangen van ouders en hun kinderen. Want als kinderen een succeservaring opdoen, hoe klein ook, dan maakt dat mij ook steeds weer een beetje blij!

Mijn motto: ‘Kijk en luister goed naar een kind en heb vertrouwen. Geef extra aandacht aan datgene wat goed gaat. Vanuit die kracht ontwikkelt een kind zich altijd verder!

Mirrin

 

Werkervaring:
*Sinds 2002 tot op de dag van vandaag geniet ik van het  lesgeven aan speciale doelgroepen in het PO.
*Daarnaast word ik sinds 2012 bijzonder blij van alle leerlingen die ik ooit heb mogen begeleiden en nog steeds of soms weer mag begeleiden.
*Met veel passie verzorg ik sinds 2016 presentaties, trainingen en workshops over bewegend leren.  (o.a. voor Medilex Onderwijs en Effectief Onderwijs)


Recente bijscholingen
:
Leefstijl coach, kindercoaching, Triple P, coach: ik leer anders, Taal in Blokjes, Beeld en Brein coach, visueel screener, Faalangst-reductie-trainer, Beelddenk-specialist, Bootcamp-trainer:  Rekenen en Spelling, reflex-integratie INPP Schoolprogramma trainer, visuo-motorisch trainer, psychomotorisch leer- en gedragsspecialist. RMT 1 & 2, 3 reflexintegratietrainer, POPtalk trainer, Kanjer-trainer.

 

 

 

 

 

 

 

 

WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera