Hallo, mijn naam is Mirrin Leemans-Dekkers

Wat leuk dat je mijn website bezoekt en wilt lezen wat mijn missie is!Al sinds 2002 werk ik met veel passie als leerkracht in het (speciaal) basisonderwijs. Nog steeds ben ik vaak verwonderd over hoe lief, leuk, grappig, vindingrijk en creatief kinderen kunnen zijn! Ik mag dan ook graag een praatje maken met mijn leerlingen over datgene wat hen bezighoudt. Ik spreek vertrouwen in ze uit, geef ze een compliment, een aai over hun bol of een knuffel als dat nodig is.
Als leerkracht voel ik het als mijn verantwoordelijkheid om kinderen een veilige, fijne, rijke leeromgeving te bieden waarin ze vooral plezier beleven en ze zich optimaal kunnen ontspannen. Want je kunnen ontspannen is prioriteit nummer 1 om te komen tot leren!

Inmiddels weet ik dat kinderen zeer weinig leren uit boeken, achter een tablet of van huiswerk.
Kinderen leren door te spelen, te bewegen, plezier te ervaren en te delen met elkaar.
In mijn ideale leeromgeving is er geen sprake van tijdsdruk of prestatiedruk. Toetsscores worden louter gezien als een momentopname waarop de ontwikkeling in kaart wordt gebracht zonder daar een zwaar waardeoordelen aan te hangen. In mijn ideale leeromgeving hebben kinderen veel bewegingsvrijheid en ruimte om te spelen en te ontdekken. Het huidige onderwijssysteem voldoet zeker nog niet aan mijn ideale plaatje. En dat is soms weleens teleurstellend.
Maar….opgeven is geen optie!

Ik draag graag m’n steentje bij aan een meer passend-onderwijs-systeem voor alle kinderen, waarin veel meer tegemoet wordt gekomen aan de bewegingsbehoeften van kinderen! Daarom ben ik naast leerkracht een gedreven en enthousiast promotor van bewegend leren in de klas. En dat begint zijn vruchten af te werpen! Veranderingen worden langzaamaan steeds meer zichtbaar in het huidige onderwijs!

De Good Practice Workshops Bewegend Leren die ik bied zijn vooral gericht op het toepassen van bewegend leren in de dagelijkse praktijk van de leerkracht met zijn/haar leerlingen. Naast het zien, maar vooral ook zélf ervaren van bewegingsactiviteiten wordt de noodzaak voor meer bewegen in de klas onderbouwd vanuit heldere wetenschappelijke theorie. Tijdens bewegingsactiviteiten vermijd ik het gebruik van dure materialen, lange voorbereidingstijd en de noodzaak voor veel ruimte. Simpelweg omdat dit in veel onderwijssituaties niet haalbaar is.

Veel gehoorde reacties van deelnemers na afloop van een Good Practice Workshop:

‘Het is eigenlijk zo simpel, dat ik daar zelf niet op gekomen ben.’
‘Ik ben helemaal enthousiast! Ik ga morgen meteen aan de slag.’
‘Lekker praktisch en makkelijk toe te passen.’
Fijn, veel praktische voorbeelden!’
De combinatie van een stukje theorie met veel praktijkvoorbeelden is prettig.’

Deze reacties maken me blij en geven me veel energie! De wetenschap dat steeds meer leerkrachten meer bewust gaan bewegen met leerlingen, daar doe ik het voor! Wie weet kom ik binnenkort ook jullie team inspireren en enthousiasmeren tijdens een Good Practice Workshop bewegend leren!

Heel graag tot ziens!

Hartelijke groet,

Mirrin

 

Werkervaring:
*Sinds 2002 tot op de dag van vandaag geniet ik van het  lesgeven aan speciale doelgroepen én het werken als intern begeleider in het PO.
*Daarnaast word ik sinds 2012 bijzonder blij van alle leerlingen die ik ooit heb mogen begeleiden en nog steeds of soms weer mag begeleiden.
*Met veel passie verzorg ik sinds 2016 presentaties, trainingen en workshops over bewegend leren.  (o.a. voor Medilex Onderwijs)


Recente bijscholingen
:
Kanjer en Leefstijl coach, kindercoaching, Triple P, coach: Ik leer anders, Taal in Blokjes, Beeld en Brein coach, visueel screener, Faalangst-reductie-trainer, Beelddenk-specialist, Bootcamp-trainer:  Rekenen en Spelling, reflex-integratie INPP Schoolprogramma trainer, visuo-motorisch trainer, psychomotorisch leer- en gedragsspecialist. RMT 1 & 2, 3 reflexintegratietrainer, POPtalk trainer, Kanjer-trainer, Oogbalans functioneel visueel trainer, Bodymap.

 

 

 

 

 

 

 

 

WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera